Publikace UTB
Repozitář publikační činnosti UTB

Research methods in the tacit knowledge domain

Repozitář DSpace/Manakin

Zobrazit minimální záznam


dc.title Research methods in the tacit knowledge domain en
dc.contributor.author Matošková, Jana
dc.relation.ispartof The International Journal of Knowledge, Culture and Change Management
dc.identifier.issn 1447-9524 Scopus Sources, Sherpa/RoMEO, JCR
dc.date.issued 2009
utb.relation.volume 9
utb.relation.issue 5
dc.citation.spage 79
dc.citation.epage 91
dc.type article
dc.language.iso en
dc.publisher Common Ground Publishing en
dc.identifier.doi 10.18848/1447-9524/CGP/v09i05/49750
dc.relation.uri http://ijm.cgpublisher.com/product/pub.28/prod.1063
dc.relation.uri https://cgscholar.com/bookstore/works/research-methods-in-the-tacit-knowledge-domain
dc.subject tacitní znalosti cs
dc.subject metody získávání dat cs
dc.subject intelektuální kapitál cs
dc.subject management znalostí cs
dc.subject kvantifikace tacitních znalostí cs
dc.subject Tacit Knowledge en
dc.subject Methods of Data Acquisition en
dc.subject Intellectual Capital en
dc.subject Knowledge Management en
dc.subject Tacit Knowledge Quantification en
dc.description.abstract Tacitní znalosti jsou stále více diskutovány. Zdá se, že jsou důležitým faktorem pro dosažení úspěchu v osobním životě stejně jako pro konkurenční výhodu organizace. Bohužel, existují určité obtíže spojené s tacitními znalostmi. Tacitní znalosti je v podstatě obtížné vyjádřit pomocí slov, čísel či jiných symbolů. Někteří autoři to dokonce považují za nemožné. Někdy nositel tacitní znalosti není, že vlastní něco cenného či důležitého, protože ji používá spontánně. Takže výzkumníci v oblasti tacitních znalostí musí překonat mnoho obtíží: Jak najít tacitní znalost nebo důkaz o její existenci? Jak ji vyjádřit, když je téměř nevyjádřitelná? Jak překonat subjektivitu tacitních znalostí? V přípěvku jsou prezentovány některé přístupy k metodám výzkumu v oblasti tacitních znalostí. Metody získání dat (pozorování, rozhovory, psychologické testy a dotazníky), jejich výhody a nevýhody jsou diskutovány. Pokusy kvantifikovat tacitní znalosti jsou také zmíněny. Bylo by užitečné, pokud bychom dokázali měřit a kvantifikovat tacitní znalosti, protože tacitní znalosti jsou částí organizačního intelektuálního kapitálu. To znamená, že manažeři musí mít určitou kontrolu nad tím, co zaměstnanci dělají. Potřebují určité standardy, které by mohli sledovat. Za druhé, manažeři musí informovat, zda ?investice? do znalostí byla úspěšná a dosáhla očekávaných výsledků či nikoliv. Konečně, manažeři musí mít zpětnou vazbu, která jim pomůže najít nesoulad v managementu znalostí. cs
dc.description.abstract Tacit Knowledge is discussed more and more. It seems as an important factor for achieving success in personal life as well as for an organisational competitive advantage. Unfortunately, there are some troubles connected with Tacit Knowledge. Fundamentally, Tacit Knowledge is difficult to express with words, numbers or other symbols. Some authors think it is even impossible. Sometimes the Tacit Knowledge holder doesn?t know that he/she owns something valuable or important, because he/she uses it spontaneously. So researchers in the Tacit Knowledge domain must overcome a lot of difficulties: How to find out Tacit Knowledge or evidence of its being? How to express it if it is almost inexpressible? How to overcome Tacit Knowledge subjectivity? In the paper, there are presented some approaches to research methods in the Tacit Knowledge domain. Methods of data acquisition (observing, interviews, psychological tests, and questionnaires), their advantages and disadvantages are discussed. Experiments to quantify Tacit Knowledge are mentioned too. It would be useful if we managed to measure and quantify Tacit Knowledge, because Tacit Knowledge is a part of organisational Intellectual Capital. This means managers must have some control over what their workers do. They need some standards which they could follow. Secondly, managers must report if the ?investment? in knowledge was successful and achieved anticipated results or not. Finally, managers must have a feedback which can help to find out a discrepancy in Knowledge Management. en
utb.faculty Faculty of Management and Economics
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1000153
utb.identifier.rivid RIV/70883521:28120/09:63508703!RIV10-GA0-28120___
utb.identifier.obdid 43861010
utb.identifier.scopus 2-s2.0-77749327635
utb.source j-riv
utb.contributor.internalauthor Matošková, Jana
Find Full text

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Zobrazit minimální záznam