Publikace UTB
Repozitář publikační činnosti UTB

Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků

Repozitář DSpace/Manakin

Zobrazit minimální záznam


dc.title Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků cs
dc.title Quantitative design in educational research of beginning academic workers en
dc.contributor.author Chráska, Miroslav
dc.contributor.author Kočvarová, Ilona
dc.identifier.isbn 978-80-7454-420-0
dc.date.issued 2014
utb.relation.volume 1. vyd.
dc.type book
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
dc.subject kvantitativně orientovaný výzkum cs
dc.subject pedagogický výzkum cs
dc.subject metodologie cs
dc.subject měření cs
dc.subject hypotézy cs
dc.subject statistické metody cs
dc.subject statistické testy významnosti cs
dc.subject začínající výzkumník cs
dc.subject quantitatively oriented research en
dc.subject educational research en
dc.subject methodology en
dc.subject measurement en
dc.subject hypothesis en
dc.subject statistical methods en
dc.subject statistical significance tests en
dc.subject beginning researcher en
dc.description.abstract Publikace se zaměřuje na základy kvantitativního výzkumu v pedagogice, a to z hlediska jeho projektování, realizace a vyhodnocování s využitím statistických metod na popisné a vztahové úrovni. První část se zabývá podstatou a základními fázemi kvantitativně orientovaného pedagogického výzkumu. Značná pozornost je věnována vědeckým hypotézám, základním metodologickým pojmům a principům. Druhá část je věnována měření v pedagogických výzkumech. Jsou popsány jednotlivé druhy (úrovně) měření a analyzována jejich výpovědní hodnota. Nejrozsáhlejší je třetí část publikace, která je věnována podrobnému popisu a vysvětlení statistických metod nejčastěji používaných při ověřování výzkumných hypotéz. Autoři odkazují také na možnosti jejich realizace s využitím počítačového softwaru. V poslední části publikace je diskutován problém výběru vhodného statistického postupu pro verifikaci výzkumných hypotéz v souvislosti s druhem získaných dat. Publikace je určena zejména pracovníkům, kteří zatím nemají s realizací pedagogických výzkumů větší zkušenosti (např. začí- najícím akademickým pracovníkům), ale i dalším zájemcům, kteří se s kvantitativně orientovaným výzkumem nebo s jeho výsledky ve své činnosti setkávají. cs
dc.description.abstract The publication deals with the bases of quantitative research in educational sciences from the view of its designing, implementation and evaluating with use of statistical methods on descriptive as well as inductive level. The first part is aimed at the nature and basic phases of quantitatively oriented educational research. A considerable focus is devoted to scientific hypotheses, basic methodological notions and principles. The second part offers the explanation of measurement in educational research. Individual types of measurement are described and their predictive value is analysed. The third part of this publication is the most extensive. It is devoted to detailed description and explanation of statistical methods, which are mostly used for verification of research hypotheses. The authors also refer to common statistical software. In the last part of the publication, the problem of using suitable statistical methods is discussed in connection to the types of research data. The publication aims primarily at academic workers who do not have many experiences with educational research, but also at anybody whose activities are connected to quantitative educational research. en
utb.faculty Faculty of Humanities
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1004144
utb.identifier.obdid 43872244
utb.source b-orig
dc.date.accessioned 2015-02-13T12:29:12Z
dc.date.available 2015-02-13T12:29:12Z
dc.format.extent 110
dc.rights.access openAccess
utb.identifier.utb-sysno 76704
utb.contributor.internalauthor Chráska, Miroslav
utb.contributor.internalauthor Kočvarová, Ilona
Find Full text

Soubory tohoto záznamu

Zobrazit minimální záznam